Wannagive
Image default
Bedrijven

Review website

Reviews hebben op een website is van uiterst belang. Klanten kijken hier na en laten zich hierdoor beïnvloeden. Mensen worden ook onbewust beïnvloed door wederkerigheid, schaarste, sympathie, sociale bewijskracht, consistentie en autoriteit. Voor sociale bewijskracht te krijgen zijn mensen opzoek naar meningen en opvattingen van anderen. Dit zoeken ze in hun eigen omgeving en/of kijken naar de ervaringen en meningen van anderen. Het weten van iemand anders zijn mening beïnvloed vaak uiteindelijk de keuze van een consument die twijfelt, maar ook van een consument die snel van mening veranderd. Ze willen weten wat ze kopen voordat ze hun geld uitgeven.

Hoe krijg je reviews

Er zijn verschillende manieren om reviews te verkrijgen. Via sociale media platformen en Google kun je al veel reviews krijgen. Daarnaast zijn er ook heel veel verschillende aanbieders die je kunt raadplegen voor reviews. Ook geven mensen steeds vaker hun mening waardoor er meer reviews beschikbaar zijn. Het vragen om een mening of om feedback is dan ook niet storend of vervelend voor klanten. Vraag hier dan ook naar. Dit kan via de e-mail of via de kassabon. Het geven van korting of een extraatje hiervoor helpt om nog meer reviews te verkrijgen. Om je klanten hierbij een extra handje te helpen in de goede richting. Stel je alvast twee vragen voor, zoals bent u goed geholpen of heeft uw aankoop aan uw verwachting voldaan?

Slechte review

Heb je als bedrijf een slechte review op de website gekregen maak je dan niet druk. Zie het als een kans om op te lossen en te verbeteren. Zo wordt je alleen maar beter en zal je dit probleem voorkomen. Het geeft ook daarnaast een uitstraling naar de consument toe als vertrouwbaar. Als je als bedrijf alleen maar positieve reviews hebt is dit namelijk ongeloofwaardig, want elk bedrijf maakt wel eens een fout. Wat je kunt doen als bedrijf verder is er netjes op reageren en begrip te tonen hierin. Ga nooit in verdediging. Verder kun je ze bedanken voor de feedback en je excuses aanbieden. Geef ook aan dat je de klacht gaat oplossen en dit probeert te voorkomen voor de volgende keer. Positieve reviews daarentegen zorgen voor meer naamsbekendheid betere verkoopcijfers, een betere online vindbaarheid, meer zekerheid en vertrouwen.

https://inforeview.nl/