Wannagive
Image default
Zakelijke dienstverlening

E-fulfilment tijdens de lockdown, ja of nee?

Het nut van online winkelen tijdens de lockdown?

Met dit artikel willen we de volgende problemen aan de kaak stellen. Moet het haalbaar zijn voor webshops om meer te verdienen met hun verkoop dan de huidige winkeliers dat doen tijdens de lockdown. Op deze vraag is niet een eenduidig antwoord te vinden. Ik geef aan dat er geen duidelijke ja en nee is. Wij willen alleen met dit artikel duidelijk maken of het moreel acceptabel is dat online winkels meer verdienen dan mensen die een eigen zaak hebben. Ik ga niet met het vingertje je wijzen. Deze tekst is louter bedoeld om meer inzicht te geven hoe het werkt met de logistiek en de verkoop van producten. Dit geldt zowel voor online als offline.

Ik ga mij nu richten op de verkoop van de producten online. Door de lockdown wordt er veel meer online gekocht. De website bol.com doet goede zaken om producten te verkopen. Ook zie je een exponentiele groei op de wetten van vraag en aanbod die marktplaats te bieden heeft. Veel mensen hebben dus de tijd om hun bezittingen online te verkopen en te kopen. Ook zie je kleine webshops of grotere webshops zijn intrede doen. Veel mensen proberen op creatieve wijze wat geld te verdienen om de lockdown het hoofd te bieden. Zo goed als slecht het gaat in deze samenleving maken we iets moois van de lockdown. Dit lukt niet altijd maar, we komen er samen uit.

Wat ook zijn intrede doet is dat mensen een maaltijd service beginnen op de crisis te boven te komen. Dit gebeurt zowel online als offline. Dit doen werknemers om toch nog wat te verdienen tijdens deze crisis. Ze passen op creatieve wijze hun werk aan om mensen van eten te voorzien. Ze houden zich aan de regels van de lockdown.

Wat wel jammer is dat er geen fysieke kledingwinkels open zijn. Je kan wel online bestellen, maar je hebt niet het winkelplezier dat je in een winkel beleefd. Je hebt geen vriendelijke verkoopster of iemand die je persoonlijk advies kan geven over je kleding. Ook mis je het sociale praatje dat winkel wel krijgt. Ook is er vorm van persoonlijke aandacht. Aldus onze bevindingen over het online en offline shoppen. Ook moeten wij als mensen onze logistiek aanpassen. Zo kunnen wij als mensen het nieuwe werken introduceren.

Ben je als webshopeigenaar nou geinteresseerd in het gebruik maken van een e-fulfilment serviceverlener? Neem dan het beste contact op met Surlogic in Best. Zij hebben jarenlange ervaring in de fulfilment branche en ook tijdens de lockdown zijn zij onmisbaar.

https://surlogic.nl/