Wannagive
Image default
Aanbiedingen

Wat is het nut van Linkedin voor bedrijven?

Tegenwoordig is Linkedin onmisbaar voor bedrijven. Maar waarom eigenlijk? Als je zelf een Linkedin account hebt, weet je misschien hoe fijn het is om professionele contacten te vinden via Linkedin en connecties met hen te leggen. Nu is dat niet alleen voor individuele personen erg handig, maar ook voor bedrijven. Daarnaast is het een manier waarop bedrijven sneller zien welke werkenden, werkzoekenden en andere (concurrerende) bedrijven zich op dit online platform bevinden en waar zij mee bezig zijn. Zijn die personen bijvoorbeeld al in dienst of juist op zoek naar een nieuwe uitdaging? En hoe pakt de concurrentie het online aan?

 

Makkelijk nieuwe werknemers zoeken

Wanneer een bedrijf op zoek is naar nieuwe werknemers, is Linkedin ook een handig platform. Je kunt er namelijk vacatures delen, met mensen in contact komen en zien wie er opzoek zijn naar een baan. Het is op deze manier ook mogelijk om mensen proactief te benaderen, in plaats van af te wachten of er iemand op de vacature zal reageren. Op deze manier kan een bedrijf tijd besparen en efficiënter werken.

 

Hoe wordt je bedrijf beter zichtbaar op Linkedin?

Natuurlijk is het wel noodzakelijk voor een bedrijf om online goed zichtbaar te zijn. Dus ook op Linkedin. Anders vallen de vacatures die bedrijven daar plaatsen niet op bij andere Linkedin gebruikers. Door actief te zijn op Linkedin en regelmatig updates te posten, blijf je zichtbaar met je bedrijf. Die updates kunnen heel informatief en zakelijk zijn, maar kunnen ook gaan over een teamuitje, inclusief leuke foto’s! Daarnaast is het verstandig om veel connecties te maken met mensen of bedrijven in dezelfde branche. Reageer eens op een status van een ander of geef aan dat je zijn of haar activiteit leuk vindt. Zo val je op en onthouden mensen je bedrijfsnaam ook sneller.

Het onderwerp maakt echt niet uit want Linkedin is voor ieder onderwerp geschikt. Zo kun je kapper zijn van beroep, scootmobielen kopen en verkopen, of adviseur zijn bij een financiele instelling.

 

Volgers en likes kopen

Om je profiel of account wat kracht bij te zetten kun je ook Linkedin volgers en Linkedin likes kopen. Door meer volgers en likes te hebben wordt je vindbaarheid beter en dat komt natuurlijk ten goede aan de omzet.