Wannagive
Image default
Bedrijven

Voor de aanstaande mama: sporten na bevalling

Met sporten na bevalling wordt u weer fit

Een strak lijf, wie wil dat nou niet? Natuurlijk is het niet iedereen gegeven om slank te blijven, maar vaak hebben we daar wel zelf invloed op. Een zwangerschap, hoe leuk ook, kan tijdelijk wel wat roet in het eten gooien. Het zal voor geen enkele zwangere vrouw een probleem zijn, maar daarna is er toch wel wat werk aan de winkel, tenzij u er geen probleem mee heeft wat extra kilo’s mee te dragen. Als u kiest voor sporten na bevalling, dan kiest u ook voor een fitter lijf, en minder extra gewicht.

Fysiek weer beter in uw vel

U kiest dus voor trainen, maar niet zomaar trainen. Want bij sporten na bevalling wordt u uitstekend begeleid. Individueel wordt bepaald wat iemand wel of niet kan en mag. Zo weet u zeker dat u een programma met oefeningen afwerkt dat bij u past. Zo wordt u niet te zwaar belast, maar wordt uw lijf wel uitgedaagd. Met als doel sterker en fitter te worden. En u zult zien dat sporten na bevalling ook mentaal iets doet.

Stap voor stap

Maar ook sporten tijdens zwangerschap is mogelijk. Het is een fabel dat dit niet gezond zou zijn, voor u of voor uw kindje. Uiteraard wordt wel per persoon en per zwangerschap gekeken wat uw lichaam aan kan. Maar in principe is sporten tijdens zwangerschap gezond, zeker ook voor de kleine in aantocht.

Sporten voor een soepel lijf

Vergeet ook niet dat een zwangerschap nogal wat vraagt van een lichaam. En wat denkt u van de bevalling straks? Hoe beter uw conditie, hoe beter uw lijf zwangerschap en bevalling aan kunnen. U doet u zelf een groot plezier door te gaan sporten tijdens zwangerschap.

https://www.trainingformamas.nl/

Gerelateerde artikelen

4 manieren om af te koelen in de hete zomer

Is het huis toe aan dakvervanging? Zo bereid je je voor!

Zo voorkom je beschadiging aan je meubels en vloer