Livestreams zijn hot en happening. Bij bedrijven kun je er niet meer om heen dat dit communicatiemiddel handig is. Je kunt een livestream opzetten en het heeft veel voordelen. In dit artikel vertellen we je er meer over. Livestreams voor diverse doeleinden Het ideale aan een livestream is, dat het als middel voor veel doeleinden kan worden ingezet. Vaak zie je dat de livestreams in de vorm van een webinar of talkshow worden gebruikt om informatie over te brengen over een specialistisch thema of een actueel onderwerp.
Toch kan het ook voor het informele aspect erg geschikt zijn. Wat dacht je bijvoorbeeld van een pubquiz, DJ-live set of een theatervoorstelling. Er is van alles mogelijk met dit communicatiemiddel. Je kunt ook een aftermovie laten maken. Het is aan jou om te ontdekken hoe het binnen jouw bedrijf het best ingezet kan worden. De voordelen van een livestream Ga je de livestream voor serieuze doeleinden inzetten, om je bedrijf wat meer op de kaart te zetten? Dan zijn dit grote voordelen: Binding klanten Een livestream is een van de beste manieren om informatie over te brengen. Als bedrijf kan je met professionals in gesprek gaan over relevante thema’s voor de doelgroep. Zo laat je je specialisme zien, help je de kijkers verder met hun vragen en kun je ze zelfs aan je binden. De livestream sessie vul je in op een manier die jou geschikt lijkt. Wel geldt: afwisseling is key. En als je de mogelijkheid hebt om interactie in te brengen, laat die kans dan niet liggen. Dan voelen klanten zich nog meer gehoord en kunnen sessies extra effectief uitpakken. Laagdrempelig kennis maken met nieuwe klanten Naast de bestaande klanten, kunnen ook nieuwe klanten bij de livestreams aanhaken. In een sessie zijn de nieuwe klanten volledig op de hoogte van relevante onderwerpen. En als je eigen specialisten aan het woord laat, maken potentiële klanten daar automatisch kennis mee. Zorg voor een goede follow up en probeer de nieuwe klanten aan je te binden.
|
