Het omgaan met bijkomende werkzaamheden

Als ondernemer kan het voorkomen dat je klanten op bezoek krijgt voor het sluiten van een mogelijke deal. Het is belangrijk dat de indruk die je achterlaat positief is zodat vertrouwen bij de andere partij wordt opgewekt. De mogelijke deal die gesloten kan worden heeft veel positieve gevolgen voor bedrijf, het vertrouwen moet aanwezig zijn om een goede klantenrelatie op te bouwen. Het is gelukt de deal is gesloten alleen het andere punt is dat het personeel veel werkzaamheden er bij krijgen waardoor randzaken niet aan bod komen. Sterker nog de werkzaamheden gaan nu in extreme mate opstapelen waardoor deze zelfs in gevaar komen. Het bedrijf is nog te klein en beschikt over een niet al te groot budget waardoor er geen personeel aangenomen kan worden. Als een personeelslid wordt aangenomen zullen de kosten oplopen en dat kan resulteren tot een failliet bedrijf bij het niet sluiten van nieuwe deals. Ondanks dat er geen personeel aangenomen kan worden moeten de hoofd- en randzaken behandelt worden om iedereen tevreden te houden. De huidige klanten hebben namelijk al producten gekocht en willen ook graag te woord gestaan, dit betekent dat de telefoon op ieder moment bereikbaar moet zijn. Door de opstapeling van werkzaamheden is het opnemen van de telefoon bij veel bedrijven een rand zaak, dit is een grote fout omdat de telefoon het communicatiemiddel is met huidige en potentiele klanten. Als er wordt opgemerkt dat er geen aandacht aan de telefoon is zal dit tot negatieve mond-tot-mond reclame leiden en van invloed zijn op het sluiten van meer deals. Om dit te voorkomen kan een inbound callcenter worden ingeschakeld. Een bedrijf als Bizziphone.com neemt de verantwoordelijkheid voor het opnemen van de telefoon zodat de beller te woord wordt gestaan. De telefoon is een service die je aanbiedt en bij het ontbreken hiervan zullen klanten ontevreden zijn.

https://www.bizziphone.com