1. Bied digitale producten en cursussen aan In tegenstelling tot andere items op deze lijst, zijn digitale producten zoals muziek, lessen en sjablonen niet tastbaar. U hoeft niet elke keer te betalen voor productie en verzending, waardoor uw winstmarges hoger worden.
Maar wat maakt iets tot een goed digitaal product? Waarom zijn klanten bereid te betalen?
De antwoorden variëren van rauwe beats en auteursrechtelijk beschermde foto’s tot informatie en sjablonen die mensen kunnen gebruiken om hun vaardigheden te verbeteren.
Als je een talent hebt dat kan worden omgezet in een digitaal product, kan dit een nieuwe inkomstenstroom zijn.
Shopify heeft een gratis app waarmee je digitale producten op dezelfde manier kunt aanbieden als ‘gewone’ producten.
2. Verkoop print-on-demand posters, wenskaarten en prints Ben je creatief en een goede fotograaf? Je kunt je kunstwerk vervolgens via dropshipping aan mensen aanbieden met een print-on-demand bedrijfsmodel. Zorg ervoor dat de afbeeldingen die u afdrukt niet auteursrechtelijk beschermd zijn.
Als je al online volgers hebt, bijvoorbeeld omdat je een cartoonist of fotograaf bent, dan is dit bedrijfsidee perfect voor jou.
Afhankelijk van de afdrukservice die u gebruikt, kunt u producten maken, variërend van posters tot ingelijste foto’s en zelfs ansichtkaarten. Er zijn talloze digitale sjabloon- en mockup-programma’s, zoals Place.it, die u kunt gebruiken om klanten te laten zien hoe uw producten eruit zullen zien zonder elk item voor uw online winkel daadwerkelijk af te drukken en te fotograferen.
3. Combineer je bedrijf met een goed doel Wil je de wereld verbeteren en toch geld verdienen?
Door een filantropisch element naast het winstmotief te plaatsen en een deel van de opbrengst aan een goed doel te besteden, is een geweldige manier om uw online bedrijf een unieke plek in de markt te geven en iets te doen voor de goede doelen waar u echt om geeft.
Veel ‘liefdadigheidsbedrijven’ verkopen hun eigen producten, maar het starten van een online bedrijf kan ook worden gecombineerd met liefdadigheidssamenwerkingen. Het charitatieve gedeelte kunt u natuurlijk zelf doen. Zolang u maar transparant bent over waar het geld van uw klant naartoe gaat.
Als onderdeel van uw marketingstrategie kunt u uw klanten de impact laten zien die ze maken door uw product te kopen: een blogpost over liefdadigheidswerk of een ‘impactthermometer’ op uw website waar u de hoeveelheid ingezameld geld kunt bijhouden.
De Give & Grow Shopify-app maakt het supereenvoudig om samen te werken met goede doelen en filantropie op te nemen in je bedrijfsvoering. Je kunt een vast bedrag of een percentage van de omzet doneren, of je kunt klanten vragen om te doneren bij het afrekenen.
4. Dienstverlening In de dienstverlenende sector is uw tijd zowel uw voorraad als uw grootste investering. Er zit maar een beperkte hoeveelheid tijd in een dag, maar als je veel gevraagde vaardigheden hebt, is het de moeite waard om ze te verkopen.
Schrijvers, ontwerpers, ontwikkelaars, fotografen, schoonmakers, personal trainers, enz. kunnen niet alleen (online) bedrijven bouwen rond hun vaardigheden, maar ook de andere online opties in deze blog gebruiken: Tijd omzetten in producten om alternatieve inkomstenstromen te creëren. Een echte online business!
Fotografen kunnen hun foto’s online verkopen via Instagram. Copywriters kunnen sjablonen verkopen aan bedrijven die betere tekst op hun sites willen. Grafisch ontwerpers kunnen herbruikbare sjablonen maken. Wanneer je van je dienst een product maakt, krijg je een tweede bron van inkomsten (passief inkomen) die niet afhankelijk is van de uren van de dag. Denk als zzp’er aan “Hoe kan ik anderen helpen?”, “Hoe kan ik een bedrijf helpen?”. Bovendien kun je van carrières als personal shopper of personal trainer leren hoe je je diensten verder kunt uitbreiden. Als personal trainer help je vaak mensen één-op-één in het echte leven, maar welke andere mogelijkheden zijn er? Kun je een online videopakket of ebook maken met voeding?
Met behulp van de Shopify Afsprakenkalender BookThatApp of BookThatApp kunnen klanten snel en eenvoudig afspraken met u plannen of seminartickets kopen via uw winkel.
Ook kunt u uw diensten aanbieden via freelance marktplaatsen zoals Upwork, waar altijd behoefte is aan bekwame mensen.
https://auto-verkopen-belgie.com/nl/pagination/9.html
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |