Leren snel omgaan met agressie

Waarom een agressietraining? Het is belangrijk om een training te volgen om vormen van agressie te herkennen er ook op de juiste manieren ermee om moeten gaan. Dat leer je tijdens een agressietraining . Je leert ook jezelf te controleren en je eigen agressie onder controle te krijgen . Een agressietraining kan ook positief worden toegepast zodat bepaalde conflicten voorkomen kunnen worden. Bij zo een agressietraining heb je aardig wat positieve resultaten. Je leert ook de verschillende vormen van agressie herkennen.

Wat leer je allemaal bij een agressietraining ?

Je leert het belang van zelfcontrole en zelfbeheersing door het volgen van een agressietraining. Ook leer je de vaardigheden toe te passen van zelfcontrole. Je gaat jezelf gemakkelijker in de schoenen van een ander kunnen plaatsen en gaat meer begrip tonen voor situaties. Het belang van zo een agressietraining wordt vaak over het hoofd gezien, maar het is een belangrijk onderwerp in de samenleving. Mensen zijn vaak heel agressief en hebben het ook niet door. Daarom is het goed om die uitrusting te leren wat je ook krijgt te horen bij de agressietraining . Je weet op die manier de juiste methodes te gebruiken en zal zelf merken wat de voordelen van een agressietraining kunnen zijn.

Voor wie is deze agressietraining bestemd?

Een agressietraining kan voor een ieder zijn die agressief gedrag vertoont en er niet goed mee weet om te gaan. Het is belangrijk om als eerst te weten waar de agressie vandaan komt voordat je echt met de agressietraining zal beginnen. Daarom is het belangrijk om eerst een gesprek te hebben met de begeleiders van de agressietraining zodat zij weten vanuit welk punt gestart moet worden. Ook voor organisaties of bedrijven die met agressieve klanten te maken krijgen kunnen een agressietraining volgen. Zoek de juiste weg om van alle agressie af te komen en leer om te gaan met agressievelingen door direct een agressietraining te volgen.



Wat is verschil tussen stress en een burn-out?

Het verschil tussen stress en een burn-out

Een burn-out kan het gevolg zijn van onverbiddelijke stress, maar het is niet hetzelfde als te veel stress. Stress gaat over het algemeen gepaard met te veel: te veel druk die te veel van je vraagt, zowel lichamelijk als geestelijk. Gestreste mensen kunnen zich echter nog steeds voorstellen dat als ze alles gewoon onder controle krijgen, ze zich beter zullen voelen.

Burn-out daarentegen gaat meer over niet goed genoeg. Een burn-out betekent dat je je leeg en geestelijk uitgeput voelt, zonder motivatie en zonder zorgen. Mensen die een burn-out ervaren, zien vaak geen hoop op een positieve verandering in hun situatie. Als je door overmatige stress het gevoel hebt dat je verdrinkt in verantwoordelijkheden, dan is burn-out een gevoel dat je helemaal uitgedroogd bent. En terwijl je je er meestal van bewust bent dat je onder veel stress staat, merk je niet altijd dat je een burn-out hebt als het gebeurt.

Stress vs. Burnout

Burnout

Gekenmerkt door over-engagement

Emoties zijn overactief

Produceert urgentie en hyperactiviteit

Verlies van energie

Leidt tot angststoornissen

Primaire schade is lichamelijk

Kan je voortijdig doden

 

Stress

Gekenmerkt door disengagement

Emoties zijn afgestompt

Produceert hulpeloosheid en hopeloosheid

Verlies van motivatie, idealen en hoop

Leidt tot onthechting en depressie

Primaire schade is emotioneel

Kan het leven niet de moeite waard laten lijken

Oorzaken van burn-out

Burn-out komt vaak voort uit je werk. Maar iedereen die zich overwerkt en ondergewaardeerd voelt, loopt het risico op een burn-out, van de hardwerkende kantoormedewerker die al jaren geen vakantie meer heeft gehad, tot de huismoeder die de kinderen, het huishoudwerk en een ouder wordende ouder verzorgt.

Maar burn-out wordt niet alleen veroorzaakt door stressvol werk of te veel verantwoordelijkheden. Andere factoren dragen bij aan een burn-out, waaronder uw levensstijl en persoonlijkheidskenmerken. In feite kan wat je doet in je stilstand en hoe je naar de wereld kijkt net zo’n grote rol spelen bij het veroorzaken van overweldigende stress als het werk of de eisen die thuis worden gesteld.

Werk gerelateerde oorzaken van burn-out

  • Het gevoel dat je weinig of geen controle hebt over je werk
  • Gebrek aan erkenning of beloning voor goed werk
  • Onduidelijke of te hoge eisen aan de functieverwachtingen
  • Werk doen dat eentonig is of niet uitdagend
  • Werken in een chaotische of hogedrukomgeving

Levensstijl oorzaken van burn-out

  • Te veel werken, zonder genoeg tijd om te socialiseren of te ontspannen
  • Gebrek aan hechte ondersteunende relaties
  • Te veel verantwoordelijkheden op zich nemen zonder voldoende hulp van anderen
  • Niet genoeg slaap krijgen
  • Perfectionistische neigingen; niets is ooit goed genoeg
  • Pessimistische kijk op jezelf en de wereld
  • De noodzaak om controle te hebben; terughoudendheid om te delegeren aan anderen
  • Enorm resultaatgericht, Type A persoonlijkheid

Persoonlijkheidskenmerken kunnen bijdragen aan een burn-out

Tijd om te handelen

Of je nu de waarschuwingstekens van een dreigende burn-out herkent of dat je al voorbij het breekpunt bent, proberen door de uitputting heen te duwen en doorgaan zoals je bent geweest zal alleen maar verdere emotionele en fysieke schade veroorzaken. Nu is het tijd om te pauzeren en van richting te veranderen door te leren hoe je jezelf kunt helpen de burn-out te overwinnen en je weer gezond en positief te voelen.

Het omgaan met burn-out vereist de “HOV” benadering:

Herkennen – Kijk uit voor de waarschuwingssignalen van een burn-out

Omgekeerd – Maak de schade ongedaan door steun te zoeken en stress te beheersen.

Veerkracht – Bouw uw veerkracht tegen stress op door te zorgen voor uw fysieke en emotionele gezondheid.

 

Schouderklachten en rugklachten behandeling

Oorzaken rugklachten en schouderklachten

Ons leefpatroon is door vele duizenden jaren heen enorm veranderd. Waar we lang, lang gelden zijn begonnen jagers en verzamelaars zijn we ontwikkeld tot een ras die door technologische ontwikkelingen het werk hebben vereenvoudigt. Hierdoor zitten we meer voor ons werk. Denk maar eens na, zitten voor de computer, in de auto en voor de tz zitten. Doordat we minder bewegen, krijgen we helaas ook meer klachten. Slechte lichaamshoudingen, of overbelast werk (stress) zijn belangrijke oorzaken van schouderklachten, rugklachten en nekklachten.

Rugklachten ontstaan door de overspanning van spieren rond de rug. Deze spieren trekken aan de rug, waardoor er pijn in de onderrug ontstaat. Er ontstaat een vicieuze cirkel waardoor de rug en lichaam niet meer ontspannen. Ook schouderpijn komt veel voor. Sterker nog, dit is één van de meest voorkomende lichamelijke klachten.

Een logische oorzaak is omdat de schouder een complex onderdeel van ons lichaam is. Doordat de schouder zoveel en makkelijk kan bewegen, is deze erg gevoelig voor allerlei problemen. De schouder kan vrij snel overbelast worden, waardoor er een pijnlijke schouder ontstaat.

Zorg ervoor dat je voldoende beweegt, maar wees voorzichtig met zware belasting of een langdurige belasting. Zo kun je pijn in de schouder proberen te voorkomen. Pijnlijke schouders zijn erg vervelend en lastig, omdat je je schouder altijd nodig hebt. Het levert situaties op dat je je dagelijkse werk niet meer (goed) kunt doen. Simpele dingen zoals je jas aantrekken of je haar kammen worden lastig.

Een lage rugpijn of nek behandeling bij de chiropractor

Schouderklachten en rugklachten kunnen allerlei soorten pijn tot gevolg hebben: van een zeurende tot stekende pijn in de rug tot een uitstralende pijn naar de benen. Een chiropractor is deskundig in een schouderklachten behandeling, lage rugpijn behandeling en ischias behandeling. Naast het behandelen van de klacht werkt de chiropractor ook preventief. Door een regelmatige controle en gerichte adviezen voorkomt hij verdere beschadiging van uw wervelkolom en zenuwstelsel.

De meest voorkomende nek en schouderklachten op een rij

  • Artrose: Slijtage van het kraakbeen van de schouder.
  • Frozen shoulder: Weefsel om het schoudergewricht is ontstoken.
  • Slijmbeursontsteking: Wanneer deze slijmbeurs is ontstoken, is deze opgezwollen, zodat het tegen je spieren aandrukt. Hierdoor heb je veel pijn in de schouder.
  • Schouderluxatie: Bij een schouderluxatie is de arm uit de holte van het schoudergewricht geschoten.
  • Peesontsteking: Bij een peesontsteking zijn er kleine scheurtjes in de pees gekomen.
  • Thoracic-outlet-syndroom: Bij het thoraric-outlet-syndroom is er een vaatzenuwbundel in of in de buurt van de schouder bekneld geraakt.
  • Rotator-cuff: Wanneer meerdere spieren in de schouder niet goed samenwerken, zorgt dit voor schouderinstabiliteit en andere schouderklachten.
  • Impingement: Ontstaat als weefsel wordt ingeklemd tussen de schouderkop en het schouderdak.
  • Muisarm: Last van pijn in schouder en arm als gevolg van (te_veel werken met de muis.
  • Schouderblessure: Een blessure aan de schouder, waarbij pijn in schouder en nek kan optreden.

Chiropractor Centrum helpt u af van uw klachten

U bent van harte welkom bij het Chiropractic Cenrum in Enschede of Alphen a/d Rijn voor een intakegesprek. Aan de hand van een lichamelijk onderzoek bepalen wij de oorzaak van uw klachten en stellen wij een behandelplan op. Het doel is definitief uw klachten oplossen of significant verminderen. Plan uw afspraak online via de website.

https://www.chiroprac-tor.nl