De voordelen van Nitril handschoenen in de zorg

In de zorg is het belangrijk om een betrouwbare bescherming te bieden aan zorgverleners en patiënten. Daarbij is het van belang om bij het maken van de keuze van de wegwerp handschoenen rekening te houden met een aantal aspecten.

Welk materiaal voor verpleeghandschoenen?

Voor gebruik in verpleeghuizen, is het aan te bevelen om Nitril handschoenen te dragen. Deze zijn uitstekend bestand tegen vet, zodat ze gemakkelijk in contact kunnen komen met lotions. Ze zijn ook zeer goed bestand tegen chemicaliën. Dit maakt ze zeer geschikt voor het hanteren van ontsmettingsmiddelen. Voor lichte waswerkzaamheden is het ook voldoende vinyl handschoenen te gebruiken. Deze zijn iets goedkoper dan Nitril handschoenen en scoren punten met een zeer glad oppervlak. Door hun gladde oppervlak zijn zij zeer geschikt om rechtstreeks op patiënten te worden aangebracht, omdat zij aangenaam zacht op de huid aanvoelen.

Hoewel zowel Nitril- als vinylhandschoenen zeer geschikt zijn voor gebruik in de zorg, worden latexhandschoenen afgeraden. Dit komt vooral omdat ze allergische reacties kunnen veroorzaken, waaronder ademhalingsproblemen. Zowel bij de verzorger als bij de patiënten. Dit type handschoen is ook minder zacht en voelen ook minder zacht en comfortabel aan op de huid van de patiënt.

Poedervrije handschoenen in de verpleging

Sommige wegwerphandschoenen bevatten een speciale poedervorm waardoor de handschoenen gemakkelijker aan en uit te trekken zijn. Om gezondheidsredenen zijn deze gepoederde wegwerphandschoenen beter niet te gebruiken. Bij het uittrekken van gepoederde wegwerphandschoenen wordt het poeder namelijk in de lucht geslingerd en kan het ernstige ademhalingsproblemen veroorzaken. Het gebruik van poedervrije wegwerphandschoenen is dus veel gezondheidsvriendelijker. De Nitril handschoenen bevatten geen poeder.

Nitril handschoenen in verschillende kleuren

Wat de kleur van de Nitril handschoen betreft, is er een grote keuze. De verschillende kleuren zijn o.a., blauw, wit, zwart en roze. Blauwe Nitril handschoenen worden vooral in de zorg erg veel gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan chirurgen en op de operatiekamer. De witte Nitril handschoenen worden o.a. in de zorg maar ook de tandartsenpraktijk of de kappersbranche veelal gebruikt. De zwarte Nitril handschoen is vooral geliefd in de tattoo branche en in de horeca. En dan is er nog de roze Nitril handschoen. Deze kleur wordt, hoe kan het ook anders, veel gebruikt door pedicures en schoonheidsspecialistes. Maar ook in de nagelstudios is dit een veel gebruikte kleur.

 

 

 

Dit voedsel is slecht voor de tanden

Dat zoetigheid gaatjes (cariës) veroorzaakt, dat weten we allemaal. Maar wist je dat ook veel ander voedsel slecht is voor de tanden? Bijvoorbeeld tomatenketchup of augurken. Maar ook fruit of vruchtensappen kunnen schade aanrichten. jouw mondhygieniste uit Hoofddorp geeft aan welk voedsel een aantasting voor je gebit is.

Zoetigheid veroorzaakt gaatjes

Van zoetigheid is bekend dat het gaatjes oftewel cariës veroorzaakt. Onder zoetigheid valt snoepgoed, chocolade, ijs, gebak maar ook zoet broodbeleg. Het nadeel van zoetigheid is dat het veel loze calorieën en weinig voedingsstoffen bevat. Het regelmatig eten van zoetigheid kan leiden tot gaatjes in het gebit maar geeft ook een verhoogd risico op overgewicht of diabetes.

Hoe kan het dat zoetigheid snel gaatjes veroorzaakt? Dat heeft te maken met suikers die door bacteriën worden omgezet in zuur. Dit zuur tast het tandglazuur aan waardoor het afbrokkelt. Zo kunnen bacteriën naar binnen kruipen.

Fruit en vruchtensappen

Niet al het fruit is slecht voor je gebit. Sterker nog, fruit bevat vitamine C en andere belangrijke voedingsstoffen. Zuur fruit is wel een aanslag op het gebit. Het gaat hier om druiven, mango’s, citrusvruchten, appels, bramen en bessen. Het zuur werkt in op het tandglazuur waardoor bacteriën de kans krijgen om gaatjes te veroorzaken.

Nuttig je regelmatig jam of appelstroop, dan is dit hetzelfde verhaal als met fruit. Dit geldt ook voor het drinken van vruchtensappen. Houd er rekening mee dat veel vruchtensappen ook nog eens toegevoegde suikers bevatten. Dat is dus dubbel zo slecht voor de tanden en kiezen.

Kant-en-klare producten

Veel kant-en-klare producten zoals pastasaus, soep of tomatenketchup bevat aardig wat suikers en zuren. We hoeven je niet uit te leggen dat dit slecht voor je gebit is. Beter kun je alles vers klaarmaken.

Zure producten

Vermijd zoveel mogelijk zure producten waaronder azijn, augurken, Amsterdamse uitjes, zilveruitjes en meer van dit soort voedingsmiddelen. De zuren in deze producten vallen het tandglazuur letterlijk aan.

Frisdrank zoals cola en sinas

We drinken jaarlijks aardig wat liters frisdrank weg. Heel lekker maar ook heel slecht voor je tanden en kiezen. Frisdrank bevat veel suiker en tanderosie veroorzaken. Het bevat ook voedingszuren waarvan je inmiddels weet hoe slecht dit is.

Koffie, thee en alcohol

Veel mensen voegen suiker aan de koffie of thee toe. Doe dit liever niet want ook nu weer ben je niet lief voor je gebit. Wanneer je veel koffie of thee drinkt zul je merken dat je mond droger wordt. Bij te weinig speeksel in de mond krijgen je tanden en kiezen minder bescherming. Als laatste kan het drinken van koffie of thee voor een verkleuring van de tanden zorgen. Dit ziet natuurlijk niet zo mooi uit.

Wees voorzichtig met het nuttigen van alcohol. Wanneer je veel alcohol drinkt dan droogt je mond hiervan uit. Overmatig alcoholgebruik kan ook tot tumoren in de mond- of keelholte leiden.

Hard voedsel

Het gebeurt wel eens dat een tand of kies afbreekt tijdens het eten van hard voedsel. Denk hierbij aan een hard stukje stokbrood, een ijsblokje of een hard snoepje. Bij jongeren breken de tanden of kiezen niet zo makkelijk af. Met het ouder worden ontstaan er steeds meer groeven en scheurtjes in het gebit. Dit verhoogt het risico op afbreken of afbrokkelen.

Zetmeelrijke voeding

Zetmeel is een koolhydraat dat je lichaam nodig heeft. Het wordt namelijk omgezet in glucose, een belangrijke energiebron voor je lichaam. Toch wil dit niet zeggen dat alle zetmeelrijke producten gezond zijn. Chips bijvoorbeeld, dit bevat veel zetmeel maar heeft niks aan je lichaam toe te voegen.

Wanneer je zetmeelrijke voeding eet dan blijft het makkelijk op of tussen de tanden plakken. Dit geldt niet alleen voor chips maar ook voor graanproducten en aardappelen. Wanneer je zoiets eet moet je het gebit later goed schoonmaken. Niet alleen met een tandenborstel maar ook tussen de tanden, dit doe je met ragertjes of tandenstokers.

Wacht een halfuur met poetsen

Heb je net iets gegeten of gedronken? Tandarts Hoofddorp adviseert dan een half uur te wachten met poetsen. Zo kan het tandglazuur wat herstellen. Wanneer het tandglazuur namelijk een aanval van zuren krijgt wordt het zwakker. Een tandenborstel kan het tandglazuur dan makkelijk wegpoetsen.

https://tandartsmondain.nl/

De positieve eigenschappen van een verzwaarde deken

Waarschijnlijk heb je wel eens van een verzwaarde deken gehoord. Deze dekens hebben de laatste jaren terrein gewonnen in populariteit. Dat is ook niet gek, want een verzwaarde deken heeft allerlei positieve eigenschappen. Deze eigenschappen hebben effect op slaap, angststoornissen, stress en kunnen ook een positief effect hebben op mensen met bepaalde aandoeningen. In deze blog lees je het een en andere over het effect van de dekens en hoe ze werken. Als we je interesse gepiekt hebben, lees hieronder dan snel verder!

Hoe werkt een verzwaarde deken?

Een verzwaarde deken bootst een therapeutische techniek na, deze techniek heet `Deep Pressure Stimulation`. Deze therapeutische techniek werkt door een lichte druk te leggen op je lichaam, hierdoor kan je zenuwstelsel ontspannen. Deze ontspanning van je zenuwstelsel verlicht angst, stress en pijn en het kan zelfs je stemming en je slaap verbeteren. Hierdoor zal de kwaliteit van je slaap verbeteren en overdag zal je ook meer energie hebben. Deze therapeutische behandeling zorgt voor een gelijkmatige verdeling van druk op je lichaam. Deze verzwaarde dekens zijn vaak gevuld met kleine objecten, zoals schijven, kraaltjes of pellets. Deze kleine objecten zijn vaak gemaakt van plastic of glas.

Mensen met bepaalde aandoeningen

Deze dekens hebben ook een positief effect op mensen met bepaalde aandoeningen, zoals ADHD, autisme, PTST, angst en slaapproblemen. Door de therapeutische techniek kunnen deze mensen beter slapen en wordt een gevoel van veiligheid gesimuleerd. Deze simulatie van veiligheid is eigenlijk alsof iemand je knuffelt, waardoor deze mensen zich beter en veilig gaan voelen. Om deze reden kan een verzwaarde deken ook door een therapeut voorgeschreven worden voor mensen met deze aandoeningen.

 

https://www.sensolife.nl/c-4628966/verzwaringsdekens/

Afvallen op een gezonde manier

Wil jij een gezond gewicht bereiken? Dan is het een vereiste dat je je levensstijl aanpast. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan, maar niet getreurd. In dit blogartikel gaan we je namelijk een aantal handige tips meegeven die u kunnen helpen om gewicht te verliezen. Lees snel verder voor meer informatie en ga zo spoedig mogelijk met onze tips aan slag, zodat je op een relatief korte termijn je streefgewicht kunt bereiken.

Ga niet tot het uiterste

Elke keer dat u extreme veranderingen in uw levensstijl aanbrengt, is er een voorspelbaar boemerangeffect. Je voelt je zo beroofd of gestrest door de extreme discipline dat je op een gegeven moment instort en stopt met het dieet, waardoor je meestal meer calorieën, vet en suiker zal consumeren. Dit kan gecompenseerd worden door bijvoorbeeld maaltijdshakes te gebruiken. In deze gevallen willen wij vertellen dat mensen niet te streng voor zichzelf moeten zijn, dat het normaal is om dit soort dingen te laten gebeuren en gewoon opnieuw te beginnen met de goede gewoonten die ze hebben opgebouwd. Dit is voor sommige mensen een enorme eye-opener en helpt ze om hun gewicht te behouden

Het is essentieel om te genieten van wat u eet

Geen enkel gezond levensstijlpatroon blijft een leven lang behouden als je er niet van geniet – en het leven is te kort om voedsel te eten dat je haat. Probeer de cheeseburger waar je naar verlangt niet te vervangen door een salade, tenzij je echt van salades houdt. Wat zou je kunnen eten dat gezonder is dan een cheeseburger? Vind gezonde alternatieven die je nog steeds tevreden stellen en waar je nog steeds naar uitkijkt. Het kost tijd voordat uw smaakpapillen, onbedwingbare trek en gewoonten zich hebben aangepast. Als je snakt naar zoetigheid en probeert te stoppen met suiker, vervang dan een meer natuurlijke bron van zoetheid zoals honing. Dat is vooruitgang.

Kies veranderingen waarvan u weet dat u ze kunt volhouden

Als iets niet in uw leven past, probeer het dan niet te forceren. Natuurlijk is het nuttig en belangrijk om nieuwe gewoontes aan te leren met betrekking tot eten en eten – dit proces maakt deel uit van je ontwikkeling. Maar voer alleen veranderingen door die voor u realistisch zijn en waar u lange tijd toe in staat bent. Indien je bovenstaande tips toepast, hebben wij er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.

Wat als je kind doofblind is?

Als je de ouder bent van een doofblind kind dan sta voor een gigantische uitdaging. Het is logisch dat je dat je dit moet verwerken en verder moet. Maar welke hulpmiddelen nodig bij het opvoeden van een doofblind kind? In deze blog staan enkele hulpmiddelen benoemd die misschien zouden kunnen helpen.

 

Aanleren van nieuwe communicatievormen

Je bent je hele leven gewend te communiceren door te zien en horen. Zo kun je emoties van gezichten en lichaamstaal aflezen en horen wat mensen tegen je zeggen en wat er om je heen gebeurd. Het is erg lastig je voor te stellen dat ineens allemaal weg zou vallen. Om met je kind te kunnen communiceren moet je en nieuwe vorm van communicatie aanleren. Vierhanden gebaren is een alternatieve communicatievorm.

 

Ervaring delen over doofblind kind

Je bent zeker niet de enige die moet leren leven met een doofblind kind. Het kan een hele opluchting zijn om ervaringen te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Dit kan veel angstgevoelens wegnemen en als een verlichting aanvoelen.

 

Speciale scholen

Je doet er goed aan je kind naar een speciale school te sturen met meer kinderen met soortgelijke aandoeningen. Op deze manier leert je kind andere kinderen kennen met hetzelfde. Hierdoor zal je kind zich een stuk minder eenzaam voelen. Het is goed voor doofblinde mensen om met elkaar in contact te komen.

https://ushersyndroom.nl/kennisportaal/wat-is-ushersyndroom/doofblindheid/

Wat zijn de voordelen van nicotine zakjes?

Het gebruik van nicotine-zakjes (nicotine pouches in het engels) wordt steeds populairder en dat komt voornamelijk omdat het gebruik hiervan gepaard gaat met een aantal fijne voordelen. Eén van deze voordelen is natuurlijk dat je geen schadelijke stoffen binnenkrijgt, die je met het roken van een sigaret wel inademt. Welke andere voordelen er nog meer zijn bij het gebruik van nicotine zakjes, lees je in dit artikel.

Het assortiment is erg groot

Het assortiment nicotinepouches, ook wel snus genoemd, is erg groot, maar wordt ook nog steeds uitgebreid. Er zijn veel verschillende mogelijkheden, zowel op het gebied van intensiteit als smaak. Je kan zelf kiezen hoeveel nicotine je in de zakjes wilt hebben, dus ook wanneer jij met weinig nicotine al tevreden bent kun je hier zeker terecht.

Wat betreft de smaken is er echt ontzettend veel keus, ongeacht of je voor een frisse, fruitige of vernieuwende smaak wilt gaan. Ben je op zoek naar nicotine zakjes met een frisse smaak, dan kom je al snel uit op mint, eventueel in combinatie met eucalyptus. Zelfs van de mint smaken zijn verschillende versies te vinden, van een licht sterke smaak tot een ontzettend sterke.

Voor de fruitige smaken kun je alle kanten op gaan. smaken als sinaasappel, appel en aardbei of framboos zijn misschien wat te standaard voor je, maar wat denk je van watermeloen? Ook zijn er merken te vinden die verschillende smaken met elkaar hebben gecombineerd, voor een meer unieke beleving.

En dan zijn er ook nog meer unieke, vernieuwende smaken die je niet vaak tegenkomt. Wat denk je bijvoorbeeld van Pina Colada? Normaal gesproken drink je dat, het liefst op een strand met 35 graden en de zee aan je voeten, maar dankzij de nicotine zakjes hoef je hem enkel in je mond te stoppen en je ogen dicht te doen om daarvan te kunnen genieten!

Nicotine zakjes zijn klein

Een ander groot voordeel is dat nicotine zakjes erg klein zijn. Dit slim formaat is zo kleun, dat hij precies goed tussen je bovenlip en tandvlees past zonder dat je daar last van hebt. Dit nieuwe formaat zorgt dus voor een beter comfort, waardoor je het vaker wilt gaan gebruiken. Want zeg nou zelf, als de pouches uit zouden steken zit dat veel minder comfortabel waardoor je hem ook minder snel opnieuw zou kopen.

Het is een alternatief voor sigaretten

Misschien wel het grootste voordeel, zeker als je graag wilt stoppen met het roken van sigaretten. Door de nicotine zakjes te gebruiken is het namelijk niet meer nodig sigaretten te kopen. Tevens is dit een goede manier om je nicotineverslaving te minderen of zelfs helemaal van die verslaving af te komen. Doordat je zelf het nicotinegehalte kunt bepalen kun je op die manier afbouwen. Er zijn ook pouches verkrijgbaar met alleen een smaakje en dus geen nicotine, dus wanneer je de nicotine hebt afgebouwd kun je daarop overstappen. Je gebruikt de pouches dan enkel nog voor de smaak, zonder dat daar nicotine bij komt kijken.

 

https://pouches.eu/collections/nicotinepouches

Wat is een assertiviteitstraining precies?

Het volgen van een handige assertiviteitstraining biedt in verschillende gevallen uitkomst. Maar alvorens u zich voor de assertiviteitstraining inschrijft, wilt u eerst graag de inhoud kennen. Wat kunt u van de training verwachten? En voor wie is de training eigenlijk bedoeld? Bij de assertiviteitstraining staat persoonlijke ontwikkeling voorop. Het gaat hierbij om persoonlijke ontwikkeling in de breedste zin van het woord. Wanneer u bijvoorbeeld kampt met een gebrek aan zelfvertrouwen kan deze training een uitkomst zijn. Tijdens de training zal de focus gelegd worden op het wegnemen van de blokkade. Hierdoor zult u zich sterker voelen en groeien als persoon.

Voor wie is de training bedoeld?

De assertiviteitstraining is bedoeld voor eenieder die zich graag persoonlijk wilt ontwikkelen. Het kan hierbij gaan om persoonlijke ontwikkeling op tal van verschillende vlakken. Vindt u het bijvoorbeeld spannend om te spreken voor een grote groep mensen en zorgt dit voor stress? Dan kan het verstandig zijn om een assertiviteitstraining te volgen. Tijdens deze training zal uw angst voor het presenteren omgezet worden naar zelfvertrouwen. Ten gevolge hiervan zult u in de toekomst zonder stress en zelfverzekerd een presentatie geven. Ook wanneer u toe bent aan persoonlijke ontwikkeling anderszins biedt deze training uitkomst. Gaat u de assertiviteitstraining volgen?

Goed communiceren kan iedereen leren

De basis van veel problemen ligt in een verkeerde communicatie. Het kan hierbij gaan om verkeerde communicatie tussen familieleden of tussen collega’s. Maar communicatie speelt ook een rol bij het geven van een presentatie. Hoe staat u er tijdens de presentatie bij? En op welke toon spreekt u de woorden uit? Zowel uw houding als uw stem vormen samen de communicatie. Sommige mensen denken dat communiceren een gave is waarover niet iedereen kan beschikken, maar niets is minder waar. Communiceren kan iedereen leren tijdens de assertiviteitstraining. Loopt u niet bewust tegen bepaalde problemen aan, maar bent u toch nieuwsgierig naar de handvaten omtrent communicatie en zelfvertrouwen? Ook dan kunt u de assertiviteitstraining volgen!



Wat zijn bijenpollen?

Bijenpollen zijn stuifmeelkorrels die door bijen zijn verzameld van bloemen en bomen. Voor bijen is dit een voedingsmiddel waardoor ze gezond en sterk worden. Voor de mensheid kunnen deze zogeheten bijenpollen ook van meerwaarde zijn. Zo kan het de gezondheid verbeteren en stimuleert het de groei van onder andere haar.

Gebruik mensen

De mens kan waardevolle voordelen halen uit het gebruik van bijenpollen. Zo kan het helpen bij het reinigen van het lichaam, het stimuleren van afvallen, hooikoorts verminderen, energie en kracht geven, haar, huid en nagelgroei stimuleren en het helpt tegen darmproblemen. Eigenlijk best veel redenen als je er zo naar kijkt. Waarom hoor je er dan zo weinig mensen over? Dit is omdat een gemiddeld mens de nodige stoffen al binnenkrijgt via een goed en divers dieet. In zulke gevallen is het gebruiken van bijenpollen niet per se nodig.

Bijenpollen zijn verkrijgbaar als pollen of als poeder. In de meeste gevallen worden de pollen toegevoegd aan het ontbijt. Dit is ook de meest effectieve manier van innemen, want de pollen worden op een lege maag beter opgenomen in het lichaam.

Samenstelling van bijenpollen

De bijenpollen bestaan uit een aantal wat bekendere voedingsstoffen. De samenstelling is als volgt:

–          30% Koolhydraten

–          26% (natuurlijke) suikers

–          23% Eiwitten

–          5% Lipiden

–          2% Fenol verbindingen

–          1,6% Mineralen

–          0,6% Water oplosbare vitamines en zuren

–          0,1% Vet oplosbare vitaminen

 

De voornaamste voedingsstoffen in bijenpollen zijn zoals hier boven te zien dus koolhydraten en eiwitten. Verder zijn maar ongeveer een kwart van de vetten verzadigde vetten.

Het maken van pollen

De pollen worden uiteraard door de bijen gemaakt. Zij doen dit door stuifmeel uit planten te halen, vervolgens voegen zij daar nectar aan toe waardoor er pollen ontstaan. Deze gecreëerde pollen blijven vastplakken aan de bijen, waardoor zij het naar de bijenkorf kunnen vervoeren. Eenmaal aangekomen in de bijenkorf worden vallen deze pollen van de bijen af. Wanneer een bijenkorf bij een imker staat, kan het ook zo zijn dat de imker de pollen zelf van de bijen af haalt.

Verkrijgen als consument

In Nederland is het vrij makkelijk om bijenpollen te verkrijgen. Zowel in fysieke winkels als online is er een ruim aanbod voor bijenpollen. Voor fysieke winkels moet je denken aan vitamine- en supplementenwinkels, maar online zal je een breder aanbod hebben qua aanbieders. Er zijn een hoop mensen die laten weten veel profijt te hebben bij het gebruik van bijenpollen, dus waarom zou je het niet eens uitproberen?

Hoe kom jij van je burn-out af?

Heb jij met een burn-out te maken en weet je niet zo goed hoe je nu verder moet? Dan zijn er gelukkig voldoende partijen die je in deze situatie kunnen bijstaan. Wanneer je een burn-out hebt opgelopen op je werk, is de kans groot dat je al met je huisarts en een bedrijfsarts in contact staat. Zij kunnen je op hun beurt doorverwijzen naar andere partijen die je tijdens je weg naar herstel kunnen begeleiden. Een bekende vorm van begeleiding tijdens een burn-out is de burn-out coach. Deze coaches hebben vaak zelf eens met een burn-out te maken gehad, waarna zij een opleiding tot burn-out coach hebben afgerond. In deze blog lees je op welke manier een burn-out coach ervoor zorgt dat jij stappen richting herstel kunt zetten.

Een aantal tips en voer om over na te denken

Heb jij een burn-out opgelopen en zoek je nu naar een manier om er weer vanaf te komen? Dan is het belangrijk dat je een aantal zaken in je leven op de schop neemt. Ten eerste is het belangrijk dat je accepteert dat je lichaam en geest even niets meer kunnen. Je bent een sterk persoon en een doorzetter, vandaar dat je alle rode vlaggen hebt genegeerd en nu opgebrand bent. Zorg ervoor dat je momenten van ontspanning en rust in je dagelijkse leven inbouwt. Zoek uit wat je geweldig vindt om te doen en waar jij energie van krijgt. Door dit soort activiteiten te doen, kan je energieniveau langzaam weer op peil komen. Verder kun je een burn-out coach inschakelen, lees er hieronder meer over.

Waarom is het interessant om een burn-out coach te contacteren?

Op het moment dat je actief met het herstelproces van je burn-out aan de slag wil gaan, kun je hier het beste professionele begeleiding voor inschakelen. Wanneer je samen met iemand werkt aan je herstel, kan dit een enorme steun voor je zijn. Samen kom je tot nieuwe inzichten en word jij je bewust van je gedrag op de momenten dat je stress ervaart. Op het moment dat je de juiste begeleiding ontvangt, kun je leren om op een andere manier op stressvolle gebeurtenissen in je leven te reageren. Een burn-out coach is er om naar je verhaal te luisteren en zorgt ervoor dat je er niet alleen voor staat. Het kan als een opluchting voelen wanneer jij je verhaal bij iemand kwijt kunt die je begrijpt. Wil jij weten hoe je van je burn-out afkomt? Neem dan contact op met een burn-out coach in Rotterdam.

https://www.liberi.nl

Hoe kom jij van je burn-out af?

Heb jij met een burn-out te maken en weet je niet zo goed hoe je nu verder moet? Dan zijn er gelukkig voldoende partijen die je in deze situatie kunnen bijstaan. Wanneer je een burn-out hebt opgelopen op je werk, is de kans groot dat je al met je huisarts en een bedrijfsarts in contact staat. Zij kunnen je op hun beurt doorverwijzen naar andere partijen die je tijdens je weg naar herstel kunnen begeleiden. Een bekende vorm van begeleiding tijdens een burn-out is de burn-out coach. Deze coaches hebben vaak zelf eens met een burn-out te maken gehad, waarna zij een opleiding tot burn-out coach hebben afgerond. In deze blog lees je op welke manier een burn-out coach ervoor zorgt dat jij stappen richting herstel kunt zetten.

Een aantal tips en voer om over na te denken

Heb jij een burn-out opgelopen en zoek je nu naar een manier om er weer vanaf te komen? Dan is het belangrijk dat je een aantal zaken in je leven op de schop neemt. Ten eerste is het belangrijk dat je accepteert dat je lichaam en geest even niets meer kunnen. Je bent een sterk persoon en een doorzetter, vandaar dat je alle rode vlaggen hebt genegeerd en nu opgebrand bent. Zorg ervoor dat je momenten van ontspanning en rust in je dagelijkse leven inbouwt. Zoek uit wat je geweldig vindt om te doen en waar jij energie van krijgt. Door dit soort activiteiten te doen, kan je energieniveau langzaam weer op peil komen. Verder kun je een burn-out coach inschakelen, lees er hieronder meer over.

Waarom is het interessant om een burn-out coach te contacteren?

Op het moment dat je actief met het herstelproces van je burn-out aan de slag wil gaan, kun je hier het beste professionele begeleiding voor inschakelen. Wanneer je samen met iemand werkt aan je herstel, kan dit een enorme steun voor je zijn. Samen kom je tot nieuwe inzichten en word jij je bewust van je gedrag op de momenten dat je stress ervaart. Op het moment dat je de juiste begeleiding ontvangt, kun je leren om op een andere manier op stressvolle gebeurtenissen in je leven te reageren. Een burn-out coach is er om naar je verhaal te luisteren en zorgt ervoor dat je er niet alleen voor staat. Het kan als een opluchting voelen wanneer jij je verhaal bij iemand kwijt kunt die je begrijpt. Wil jij weten hoe je van je burn-out afkomt? Neem dan contact op met een burn-out coach in Rotterdam.

https://www.liberi.nl